Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Hoe zullen logo’s er in de toekomst uitzien?

Hoe zullen logo’s er in de toekomst uitzien?

Om de vraag te beantwoorden “hoe zullen logo’s er in de toekomst uitzien?”, moeten we de toekomst van grafische vormgeving onderzoeken. Laten we eens kijken naar enkele trends waarvan we voorspeld hebben dat ze in de toekomst van logo-ontwerp zullen overheersen.

Eenvoudige en minimalistische logo’s

Hedendaagse vormgeving, ook logo ontwerp, kenmerkt zich door veel minimalisme en eenvoud. Een meer abstracte en minimalistische benadering van logo-ontwerp wordt steeds populairder, waarschijnlijk door hoe opvallend een kaal ontwerp is. In de toekomst zullen simplistische logo’s bedrijven in staat stellen hun merken te laten spreken zonder dat ze luid en opzichtig hoeven te zijn in een zee van lawaaierige logo’s. Hoewel ingewikkelde ontwerpen in het verleden goed hebben gewerkt, zullen de kalmere logo’s in de toekomst waarschijnlijk zeer effectief zijn.

Logo’s die negatieve ruimte gebruiken

Het gebruik van negatieve ruimte in logo ontwerp zal ook in de toekomst populair zijn bij ontwerpers. Het bekendste voorbeeld van dit soort logo-ontwerp zou waarschijnlijk FedEx zijn en de verborgen pijl in de negatieve ruimte tussen de “E” en de “x” in zijn logo. Het biedt de consument ook de mogelijkheid tot interactie met een merk. Consumenten waren verrast toen ze een verborgen beer vonden binnen de negatieve ruimte van het berggedeelte van het logo, waardoor het een gespreksonderwerp werd voor merken om aan hun klanten voor te stellen. We verwachten dat logo-ontwerpers ook in de toekomst gebruik zullen blijven maken van negatieve ruimte.

Grafische logo ontwerpen

Hoewel minimalistische logo’s en logo’s die negatieve ruimte gebruiken al prominent aanwezig zijn in de ontwerpwereld, zijn bewegende grafische logo’s iets waar we nog niet echt veel van gezien hebben. Maar we beginnen het te zien, allemaal dankzij de vooruitgang van de technologie. Vóór de digitale technologie werden logo’s alleen op fysieke voorwerpen afgebeeld, wat betekende dat het veel moeilijker was ze te veranderen, om niet te zeggen duur. Maar nu zijn logo’s overal te zien, vooral online, wat verandering een stuk gemakkelijker en goedkoper maakt.

Dit zijn maar enkele van de trends die we in de komende jaren van logo ontwerp moeten verwachten. Natuurlijk zullen er nog veel meer opduiken naarmate de ontwerptechnologie voortschrijdt. Als je nog wat voorbeelden wilt, neem dan gerust contact met ons op!

 

Geef een antwoord