Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

10 redenen waarom een logo voor kleine bedrijven belangrijk is – Deel 4

Reden 7: een logo creëert een emotionele verbinding met jouw klanten

Nogmaals, visualiseer al de beroemdste logo’s. Hoe geven ze je een gevoel? Logo’s zijn vaak het eerste dat de emotionele band opbouwt die je met je favoriete merken hebt.

  • 80 procent van de consumenten denkt dat kleuren merkherkenning stimuleren
  • 93 procent van de aankoopbeslissingen worden genomen op basis van visuele waarnemingen
  • 7% van de klanten zegt dat ze een product kopen vanwege de kleur

Daarom heeft je bedrijf een logo nodig dat speciaal ontworpen is om een positieve reactie van klanten te trekken.

Als klanten zich met je logo verbinden, is het onwaarschijnlijk dat ze je bedrijf vergeten. En als ze goede herinneringen aan je bedrijf hebben, zullen ze eerder geneigd zijn je producten of diensten te kopen. Aan de andere kant, als je logo slecht ontworpen is, kan dat slecht nieuws zijn voor je bedrijfsresultaat. Nogmaals, je maakt je eerste indruk met je logo en zoals het gezegde luidt: “Je hebt maar één kans om indruk te maken.”

Reden 8: onderscheid je met je Small Business Logo

Ongeacht het product of de dienst die je verkoopt, je zult veel concurrenten hebben. Dat een feit. Dus hoe kun je je onderscheiden van je concurrenten? Wel, een logo is een effectief hulpmiddel waarmee je dat kunt doen.

Je hebt maar een aantal kansen om je te bewijzen. Een logo vertegenwoordigt je bedrijf visueel en is een sterke manier om een indruk achter te laten en je merkidentiteit te bevorderen. Een logo laat je consumenten zien dat je om hen geeft en dat je de beste in je streek wilt zijn.

Reden 9: een logo creëert consistentie

We leven nu in een tijdperk waarin bedrijven bestaan op verschillende platforms, waaronder websites, blogs, Facebook, Twitter, Instagram, folders, infopakketten, visitekaartjes, enz.

Dit betekent dat je merkidentiteit overal met rubber stempels moet worden aangebracht. Hier is een soort consistentie van cruciaal belang, die ervoor zorgt dat je bedrijf overal waar het verschijnt duidelijk en goed vertegenwoordigd is.

Dit soort consistentie zorgt ervoor dat je dat professionele imago hoog houdt en verhoogt de waarde van die sterke merkentrouw die je moet opbouwen.

Reden 10: een logo verhoogt de verwachtingen

Nadat we gewend zijn geraakt aan de Apples en de IBMs en Nikes van deze wereld, zijn we gaan verwachten dat elk bedrijf op zijn minst een soort professionele uitstraling heeft in de vorm van een behoorlijk logo.

Geef een antwoord