Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Kia krijgt een nieuwe bedrijfsslogan en een nieuw logo

We zijn heel benieuwd wat jij ervan vindt…

Kia wil haar bedrijfsslogan en -logo om veranderen om de nieuwe premium waarde te weerspiegelen van hen. Hun eerdere slogan ‘’the power to surprise’’ zal mogelijk veranderen in ‘’Movemement that inspires’’.

In ieder geval, dat is wat Kia heeft laten weten met het Koreaanse intellectuele eigendomskantoor. Dit is gespot door een Koreaanse Autoblog, daar vermeldden ze zowel de nieuwe slogan als logo.

Het nieuwe logo laat het oude ovaal los, en gaat naar een meer minimalistisch en vloeiend schrift. Het logo werd in 2019 door Kia’s Inspire-concept gevonden onder andere spionagefoto’s en op het hoofdkantoor. Daar hebben zij inmiddels het oude logo laten vallen, vermoedelijk om ruimte te maken voor een nieuw logo.

Kia logo

De Koreaanse autofabrikant kan verschillende besluiten nemen om een route te nemen. Een voorbeeld is de Volkswagenroute. Het Duitse bedrijf heeft ook zijn logo herontworpen, en heeft beelden vrijgegeven van het nieuwe logo dat op het hoofdkantoor in Wolfsburg werd onthuld. Het nieuwe logo ging in première op het Imagine concept dat door de autofabrikant in 2019 op de Autosalon van Genève werd onthuld.

Kia bevindt zich momenteel in het midden van een vijfjarenplan, bedoeld om zichzelf opnieuw uit te vinden rond elektrische voertuigen en mobiliteit. Ho Sung Song, het nieuwe wereldwijde hoofd, werd onlangs geciteerd en zei dat hij wil dat het bedrijf “dynamischer, stijlvoller en vindingrijker” wordt. Het bedrijf is ook van plan om tegen 2025 11 elektrische voertuigen op de markt te brengen en tegen 2027 nog eens 7 EV op de markt te brengen. Het bedrijf heeft ook hard gewerkt om zichzelf geloofwaardiger te maken als een upmarket brand, door stijlvolle auto’s op de markt te brengen. Een nieuw, stijlvol logo kan het merk helpen zijn oude imago als een voornamelijk budgetvriendelijke auto aan het wankelen brengen.

De nieuwe slogan kan ook helpen. “De kracht om te verrassen” klinkt als iets wat je zegt terwijl je moeite hebt om beleefd te zijn over een klaploper. Hoewel “beweging die inspireert” een beetje nevelig is, is het op zijn minst lyrisch.

We zijn heel benieuwd wat jij ervan vindt, laat het ons weten in de comments!

Geef een reactie