Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Automerken die hun logo omgooien! Deel 3/3

Nissan

Het Japanse automerk Nissan heeft onlangs zijn logo eerder deze maand bijgewerkt, toen het een vlakke en meer gestileerde versie van zijn vorige embleem lanceerde, dat een verhoogd, levensecht effect had.

Terwijl de bedrijfsnaam in het midden van het logo is gebleven, zit hij niet meer in een verhoogde doos, omdat de vroegere rechthoek-op-een-cirkelvormige look is vereenvoudigd in twee basislijnen.

Het nieuwe logo is volgens de automaker ‘digitaler’ en was de eerste keer in 20 jaar dat het zijn visuele identiteit veranderde. Bij de laatste revisie heeft het merk zijn originele logo vervangen door een 3D-versie.

Audi

De Duitse autofabrikant Audi maakte in 2017 de overstap van 3D naar 2D, waardoor de herkenbare vier in elkaar grijpende ringen, die vroeger ontworpen waren om eruit te zien alsof ze van reflecterend metaal waren gemaakt, vlakker werden. Opnieuw werd besloten om het merk te herpositioneren als “digital-first” en om de leesbaarheid van het merk over de verschillende online platformen heen te verbeteren.

Twee decennia eerder, in 1995, heeft Audi de overstap gemaakt van een plat logo-ontwerp naar een driedimensionale stijl, om 22 jaar later terug te keren naar een 2D-ontwerp.

Onlangs heeft het automerk een interactieve tool gelanceerd waarmee mensen de dikte van de ringen kunnen veranderen om de visuele identiteit “toegankelijker” te maken.

En natuurlijk Toyota… al in een eerdere LogoLove blog beschreven!

 

Geef een reactie