Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Een nieuw Zillow Logo

Het bedrijf Zillow is een van de grootste spelers in onroerend goed in Amerika. Vanaf de oprichting in 2004 tot nu heeft Zillow het voor mensen makkelijker gemaakt om een nieuw huis te vinden. Daar hoort na ongeveer 15 jaar een nieuw, modern logo bij.

Zillow

Zillow is een online real estate bedrijf in Amerika die als missie heeft om kopers, verkopers, makelaars, huurders en hypotheekadviseurs te helpen met het delen en vinden van belangrijke informatie over ontroerend goed, huizen, verbouwingen en hypotheken. Het bedrijf is opgericht door twee mannen, Rich Barton en Lloyd Frink. Het doel van Zillow is om mensen te adviseren in het maken van slimme beslissingen over hun huis. Denk aan het kopen, huren, financieren, verkopen, onderhuren of  verbouwen. Vanaf het begin was Zillow al een groot succes. Zillow is een van de merken in Amerika dat het meest bezocht wordt online. In mei 2014 brak Zillow alle records met de lancering van de mobiele app. Er werd gekeken naar maar liefst 480 miljoen huizen en Zillow werd uitgeroepen tot de populairste woning apps in Amerika.

Het nieuwe logo

Er is niet heel veel veranderd aan het logo van het real estate bedrijf. Zillow heeft simpelweg het logo frisser en meer eigentijds gemaakt. Het blauwe vierkant aan de linkerkant van het woord Zillow is verwijderd en heeft plaatsgemaakt voor een huis icoon in de kleur blauw met daarin de witte letter Z. De Z in het woord Zillow is nu in een dikker gedrukt lettertype geschreven en er is gekozen voor een helderdere blauwe kleur. Het simpeler maken van het logo is bedoeld om mensen eenvoud en vreugde te geven bij het proces van het vinden van een nieuwe woning. Er is afgelopen maand ook een nieuwe website met grotere foto’s gelanceerd en een nieuw platform voor hypotheken genaamd Zillow Home Loans. Er is een ding dat zeker is, Zillow blijft niet stilzitten.

Wat vind jij van het nieuwe logo van Zillow? Is er te weinig veranderd aan het logo of is het juist goed dat er is gekozen voor een simpeler logo? Laat het ons weten in de comments!

Geef een antwoord