Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Verder kijken dan het logo

De branding van een merk gaat niet alleen maar over hoe bijvoorbeeld het logo eruitziet, maar het gaat om wat voor gevoel dit opwekt. Het eerste en belangrijkste bij het creëren van een merk is begrip en empathie, daarna wordt deze informatie gebruikt om ons gedrag te besturen. Het draait allemaal om de drie pijlers: voelen, denken & creëren. Wil jij ook een te gek logo laten maken? Laat het ons dan weten! Wij helpen je hier graag bij.

Een logo voelen en denken

Het werk van logo ontwerper bestaat uit  het bundelen van de essentie en het verhaal van een merk in één ontwerp. Om dit te kunnen doen, is het nodig om het doel van het merk te achterhalen, zodat dit overal in terugkomt. Hierbij komt dat er ook gekeken moet worden naar het perspectief van de consument. Hierdoor kan een merk neergezet worden zodat de klanten het gaan associëren met een bepaalde emotie en boodschap. Tevens is belangrijk wat voor soort product of dienst je aanbiedt. Heb je een high end product of ben je juist een prijsvechter? Dit zijn aspecten die je mee kunt nemen in de juiste uitstraling van het logo.

Een logo creëren

Een sterke strategie leidt tot een meer relevant logo. Bij het ontwerpen van dit logo zijn er verschillende stappen die worden genomen, zoals moodboards maken, schetsen maken, een bepaalde typografie en kleuren palet kiezen en eventueel illustraties maken. Andere aspecten zoals iconografie en tekens maken dat het logo iets unieks wordt met meer details. Tijdens heel het creatie proces is het belangrijk om te kijken of het gevoel dat wordt opgewekt nog steeds overeenkomt met het gevoel wat het merk de consument moet geven.

Wanneer voelen, denken en creëren samen komt, maken we niet alleen een logo dat voor de klant goed werkt, maar ook voor de consumenten. Een goed en duidelijk merk kan de consument blij en sterk laten voelen. Het is logisch dat een merk een bepaald gevoel of een beslissing aanwakkert. Als je denkt aan de outfit die je aanhad tijdens het sporten waardoor je harder gaat werken, je had bijvoorbeeld een outfit van Nike aan. Dan is het waarschijnlijk dat Nike je inspireert om niet op te geven.

“You create the moment, and the brand completes the picture.”

Geef een antwoord