Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

3 logo trends die we in het begin van 2019 al terugzien

Eind vorig jaar zijn er misschien wel duizend artikelen geschreven over het voorspellen van logo trends van 2019. Nu zitten we al enige tijd in het nieuwe jaar en wij waren benieuwd welke trends al te zien zijn in het logo ontwerp. Hieronder drie trends die wij hebben gevonden. Zelf een uniek logo voor 2019 laten ontwerpen? Neem gerust contact met ons op!

Levendige kleuren

Wat we steeds meer zien is het gebruik van levendige kleuren zoals roze, paars, geel en oranje in een logo ontwerp. Dit is terug te zien in het logo van Windows Central. Het logo bestond eerst uit alleen zwarte letters. Nu zijn er allerlei kleuren aan toegevoegd. Dit zorgt niet alleen dat een potentiële klant een positief gevoel krijgt bij het zien van het logo, maar ook dat het nieuwe logo beter wordt onthouden.

Vereenvoudiging

We kennen allemaal het gezegde “Less is more”. Minimalisme heeft een enorme groei gemaakt de afgelopen jaren. Door het logo ontwerp zo eenvoudig mogelijk te houden wordt het logo sneller ingeladen op de website en is het ook beter te zien op een mobiele telefoon. Zaken die tegenwoordig heel belangrijk zijn. Hierdoor kiezen steeds meer bedrijven bij het ontwerpen van een logo voor iets minimalistisch. Merken die al langer bestaan, vooral in de technologie- modewereld, kiezen ervoor om extra elementen in hun logo te verwijderen en alleen op typografie te richten. In januari dit jaar deed JOE media mee met deze trend door ook alleen nog maar typografie te gebruiken in hun logo.

Animatie

Bewegend beeld wordt steeds belangrijker. Dat is niet alleen te zien bij verschillende mediaplatformen, maar ook in het logo ontwerp. Logo’s bestaan niet alleen meer uit platte symbolen, vormen en letters. Er worden vaker bewegende animaties gebruikt in een logo. De ILGA, the International Lesbian, Gay, Bisexual, Trans and Intersex Association, is een organisatie die 1.200 leden van 132 verschillende landen bij elkaar brengt. Net als bij Windows Central bestond het ontwerp eerst uit een platte, zwarte wereldbol met Ilga eronder. Nu is ervoor gekozen om een kleurrijke wereldbol te gebruiken die ronddraait. Zodat elk werelddeel gezien wordt.

Wat vind jij de leukste logo trend van 2019? Laat het ons weten in de comments!

Geef een antwoord