Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

3 huisstijlen van Beauty companies geanalyseerd

Vorige week analyseerden we de logo’s en huisstijlen van drie Food companies, Julia’s, Vapiano en HelloFresh – verrassend veel groen. Deze week analyseren we de logo’s en huisstijlen van drie beauty companies: Rituals, Lush en Sunday’s – Alle drie herkenbare merken met herkenbare logo’s en huisstijlen. Ook zo’n herkenbare huisstijl laten ontwerpen? Neem dan contact met ons op! LogoLove helpt je hier graag bij.

Rituals Logo en Huisstijl

Het logo van Rituals is vrij eenvoudig, de kleuren vinden wij wel opvallend – balancerend tussen licht en donker.

De huisstijl van Rituals sluit perfect aan op het merk. Het gaat niet alleen om beauty en bodywash. Dat bewijzen de volgende foto’s die Rituals op hun Facebook plaatst. Een combinatie van lichte kleuren, het wordt duidelijk dat de beleving centraal staat. Dit verklaart de slogan van Rituals ook: We’re not here to sell you beauty, we are here to make you feel good.

Lichte kleuren en veel beleving. Wij voelen ons goed bij de huisstijl en het logo van Rituals. Wat vind jij?

Sunday’s Logo en Huisstijl

Ook bij de Sunday’s huisstijl staat beleving centraal, dit zie je vooral terug op hun website, maar ook op hun locaties. Veel foto’s van lachende mensen, een beetje overbelicht en, net als bij Rituals veel lichte kleuren. Sunday’s is de grootste zonnestudioketen van Nederland en wij snappen wel waarom. Er wordt enorm veel aandacht besteed aan klantenbeleving en huisstijl.

Ook het logo van Sunday’s is herkenbaar, een top logo vinden wij overigens! Een minimalistisch wordmark logo met een USP.

Lush Logo en Huisstijl

Het Lush logo is waarschijnlijk het meest eenvoudige logo van de drie beauty bedrijven. Een wordmark logo met twee kleuren. Het bijzondere aan Lush? Lush produceert crèmes, zeep, shampoos, douchegel, lotions, vochtinbrengende crèmes, scrubs, maskers en andere cosmetica voor het gezicht, het haar en het lichaam met alleen vegetarische of veganistische recepten.

Dit is niet direct terug te zien in het logo, maar de huisstijl spreekt voor zich. De website is mooi vormgegeven. Een heel duidelijk overzicht en makkelijk om doorheen te navigeren. Een huisstijl om trots op te zijn, al met al een merk om trots op te zijn.

Ken je het “Lush lettertype” ook al?

 

 

 

 

 

 

 

Geef een antwoord