Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

3 huisstijlen van Food companies geanalyseerd

HelloFresh, Vapiano en Julia’s – 3 grote namen in de Food branche in Nederland. Vrijwel iedereen kent ze. Precies de reden dat wij deze week hun logo’s en huisstijlen analyseren en toelichten. Ook een mooie huisstijl laten ontwerpen a la HelloFresh, Vapiano’s of Julia’s? LogoLove helpt je graag!

HelloFresh Logo en Huisstijl

HelloFresh staat bekend als het bedrijf dat in Nederland maaltijdboxen levert, ééns per week ontvangen abonnees een maaltijdbox met ingrediënten en recepten voor een aantal maaltijden. Erg handig voor diegenen die té druk zijn om boodschappen te doen, geen inspiratie hebben of gewoon eens verrast willen worden. Een mooi bedrijfsmodel vraagt om een mooi logo en een mooie huisstijl. En dat kunnen we van HelloFresh wel zeggen. Hun logo wordt steeds herkenbaarder, zelfs na de logo verandering in 2017, waarbij de stempel werd ingeruild voor een limoen en de tekst een ander lettertype kreeg en vergroot werd. Het nieuwe logo ziet er een stuk frisser uit, niet waar?

hello fresh logo

We merken niet alleen dat qua uiterlijk HelloFresh blijft vernieuwen, maar ook intern gebeurt er genoeg! Het assortiment is zeer ruim en binnen het bedrijf wordt er erg goed naar consumenten geluisterd.

Vapiano Logo en Huisstijl

Vapiano is een restaurantketen met Italiaanse gerechten, Vapiano is ooit opgericht in Duitsland. Het eerste restaurant opende in 2002 in Hamburg. Momenteel zijn er meer dan 130 vestigingen in 28 landen. Ze hebben écht naam gemaakt!

vapiano logo

Wat kunnen we zeggen van hun logo en huisstijl? Het Vapiano logo is een wordmark logo, erg simpel. Strakke rode letters. De huisstijl heeft vooral te maken met eten, veel en lekker eten. Precies wat je kunt doen bij Vapiano. Veel en lekker eten! Je zou de huisstijl kunnen omschrijven als saai, maar wij zijn het daar niet me eens, de huisstijl van Vapiano is simpel en niet té complex. De beleving én lekker eten staan centraal op de website, maar ook in de restaurants.

Vapiano heeft een duidelijk verhaal en dat weten ze prachtig te vertellen middels hun huisstijl.
Het Vapiano verhaal: Overal ter wereld ontmoeten mensen elkaar bij Vapiano en delen iets belangrijks: de liefde voor het leven en het delen van spontane en oprechte vriendschappen en momenten.

De huisstijl van de drie food companies zien we niet alleen online terug. In het restaurant van Vapiano bijvoorbeeld, hier is een duidelijke huisstijl aanwezig!

Julia’s Logo en Huisstijl

julias huisstijl

Ook het logo van Julia’s is een eenvoudig wordmark logo. Valt je iets op? De groene apostrof. Dat groene zien we terug op de website, in de restaurants en… op de Twitter pagina van Julia’s!

Huisstijl heeft niet alleen te maken met design, ook tekst speelt een grote rol, dat zien we vooral terug bij Julia’s. Met de volgende tekst wordt er een duidelijke huisstijl gecreëerd:

Bij Julia’s geloven we in de Italiaanse manier van leven! We bereiden onze handgemaakte pasta, echte Italiaanse koffie en brood volgens authentieke recepten en met verse ingrediënten. Alles wordt met zorg en aandacht klaargemaakt. Wij vinden het belangrijk dat je op jouw manier van Julia’s kunt genieten.

Geef een antwoord