Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

LogoLove telt af! De 35 meest iconische logo’s (Deel 4/5)

LogoLove zet de 35 meest iconische logo’s op een rijtje.

Als je de afgelopen blog hebt meegelezen heb je onder andere het logo van Toyota, Volkswagen en LEGO voorbij zien komen. Deze week lees je meer over de nummers 14 tot en met 8 in de lijst van meest iconische logo’s aller tijden! Bij LogoLove houden we van logo’s en van de verhalen die er achter de logo’s schuil gaan.  Een logo is namelijk nooit zomaar een logo.

14 Microsoft logo

Microsoft introduceerde voor het eerst een logo in 1975, het logo zou tot 1979 in gebruik blijven. Het logo van 1975 is ontworpen volgens de trends van die tijd en werd destijds beschreven als “Groovy” typisch voor de jaren 70! In

In 1980 werd het logo een stukje minder Groovy. Microsoft wilde plaats maken voor een slanker logo met de bedrijfsnaam erin verwerkt. Tot op de dag van vandaag is de naam Microsoft in het logo verwerkt, het logo zelf heeft een aantal veranderingen ondergaan, maar is door de jaren heen wel herkenbaar gebleven. En dat met zo’n simpel logo! Zo zie je maar wat een logo kan doen voor een bedrijf als Microsoft.

13 MTV logo

Het MTV-logo werd voor het eerst ontworpen in 1981 door Manhattan Design en was de gezamenlijke inspanning van Frank Olinsky en Patty Rogoff. Vanaf het begin verandert het MTV-logo voortdurend in kleur, patronen en afbeeldingen. Tijdens de jaren 1990 en 2000, koos MTV voor een eenvoudiger wit logo, met behoud van het oorspronkelijke ontwerp van een grote “M” en daarin de letters “tv”. Dit zien we anno 2018 nog steeds terug in het MTV logo.

12 NASA Logo

Het eerste logo van NASA dateert uit 1959 toen het National Advisory Committee on Aeronautics werd hernoemd naar NASA. Dit ging gepaard met drie verschillende logo’s: het insigne van de NASA (Het ronde), het NASA-logotype (De rode streep) en het letters NASA. Het logo moest worden goedgekeurd door president Eisenhower en later aangepast door president Kennedy. Een van de meest bijzondere logo’s uit de lijst.

11 Google logo

Het Google-logo werd voor het eerst opgeleverd in 1988 door Sergey Brin, een van de oprichters van het bedrijf. Het was een lookalike van het nu iconische logo, met een toegevoegd uitroepteken om het Yahoo! Logo na te bootsen.

Het Google logo zonder uitroepteken werd in 1999 geïntroduceerd en bleef tot 2010 in gebruik bij het bedrijf. Het logo van Google kreeg direct herkenbaarheid in de loop van de elf jaar dat het in gebruik was, waardoor het een van de meest iconische logo’s aller tijden werd. Op 6 mei 2010 lanceerde Google zijn nieuwste, bijgewerkte logo met een iets meer oranje “O” en met meer subtiele schaduwen. Het huidige logo verschilt niet veel van het eerste logo. Het logo blijft hetzelfde, maar wie Google regelmatig raadpleegt, weet dat de Doodles van tijd tot tijd veranderen. Zie hieronder:

10 Burger King

De op een na grootste hamburger fastfoodketen ter wereld,  Burger King, heeft een herkenbaar logo ontwikkeld met 3 kleuren. Rood, geel en blauw. In 1954 werd het logo voor het eerst geïntroduceerd en heeft door de jaren heen genoeg aanpassingen gekend. Je raadt vast wel welke fastfoodketen je verderop in de lijst tegenkomt… ?

9 Levi’s Logo

Het Levi’s-logo bestaat vandaag de dag in twee vormen: het eenvoudige witte logo op een rode achtergrond die je hierboven ziet. Daarnaast hanteert het bedrijf het zogenaamde Two Horses logo, dat dateert uit het jaar dat Levi’s werd opgericht. 1886. Het logo Two Horses wordt tot op heden gebruikt op de patches van Levi’s jeans. De gedachte achter het Two Horses logo is dat deze de kracht van Levi’s jeans moest laten zien. Tegenwoordig is het rood/witte logo waarschijnlijk even iconisch als het Two Horses logo. Het rood/witte logo werd gelanceerd in 1936, toen het merk probeerde hun jeans te onderscheiden. In 1967 introduceerde Levi’s het Batwing-logo. Dit logo is in de loop der jaren een symbool geworden van het merk zelf.

8 Het Albert Heijn logo

De bekendste supermarkt van Nederland… Het Albert Heijn logo is door de jaren niet veel veranderd. In 2003 voorzag Albert Heijn haar huismerkproducten van een nieuwe verpakking. Dit is het logo zoals we ‘m kennen!

Volgende week de beslissende 7 logo’s! Tipje van de sluier: de #1 Fastfoodketen staat niet op nummer 1 in de lijst!

Wil jij ook een supertof logo laten maken? Klik hier en neem contact met ons op!

Geef een antwoord