Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

7 vragen die je jezelf moet stellen over jouw huidige logo

Wellicht heb je enkele jaren terug een logo laten ontwerpen. Het kan de moeite waard zijn, om een nieuw logo te overwegen. Ook een aanpassingen aan je bestaande logo kan soms voor een flinke groei in je naamsbekendheid zorgen. In dit artikel zetten we zeven vragen op een rijtje, die je jezelf zou kunnen stellen. Uit deze vragen blijkt of je huidige logo nog volstaat, of dat je toe bent aan een nieuwe variant.

Logo vergelijken met de laatste trends

Om te bepalen of je logo vervangen of aangepast moet worden, is het slim om deze naast de laatste logo design trends te leggen. Sluit je logo hier nog op aan? In dat geval is een aanpassing niet direct noodzakelijk. Blijkt dat het logo enigszins achterloopt bij deze trends? Kies in dat geval wel voor een vernieuwing.

  • Past het symbool in je logo bij de diensten of producten die je aanbiedt?
  • Maak je gebruik van kleuren die passen bij de identiteit van je bedrijf?
  • Is het lettertype in je logo minimalistisch en niet te druk?
  • Valt je logo ook goed te lezen, als je deze sterk verkleint?
  • Kun je het logo gebruiken op sociale media als Instagram en YouTube?
  • Wijkt het logo sterk af van de logo’s van concurrenten?
  • Sluit het logo aan bij de doelgroep van je organisatie?

Beantwoord je twee of drie van deze vragen met “nee”, dan kan het de moeite waard zijn om een aanpassing te overwegen.

Trends op het gebied van logo design

Er zijn verschillende trends op te merken op het gebied van logo design. Zo wordt steeds vaker gekozen voor gradiënt, waarbij verschillende kleuren in elkaar overlopen. Het contrast tussen kleuren wordt hierdoor minder groot. Ook kiest men vaker voor een minimalistisch lettertype en geometrische patronen. Het geeft het logo een rustige uitstraling.

Geef een antwoord