Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

De 5 fasen van het ontwikkelen van een logo

Met een online generator ontwikkel je binnen een paar minuten een logo voor je organisatie. Het resultaat van deze tools zal in veel gevallen bijzonder generiek zijn. Denk aan de combinatie van een simpel symbool met de naam van je organisatie. Het effect van het logo op je naamsbekendheid zal in zo’n geval minimaal zijn. Reden genoeg om het ontwikkelen van een logo professioneel aan te pakken. In dit artikel beschrijven we vijf fasen die hierbij doorlopen moeten worden. Logo laten ontwerpen? Logolove!

Fase 1: zoek naar geschikte kleuren

Mensen hebben vaak bepaalde associaties bij kleuren. Denk aan het gevoel van liefde bij een rood vlak. Het is belangrijk om uit te zoeken welke kleur past bij hetgeen je organisatie uit wil stralen.

Fase 2: kies tussen logo’s met of zonder symbool

Nadat je geschikte kleuren gevonden hebt, kun je een symbool aan je logo toevoegen. Het is niet altijd slim om het symbool toe te voegen. Soms maakt dit een logo onnodig generiek.

Fase 3: werk je eerste ontwerp uit

Nu je weet uit welke elementen het logo moet bestaan, kun je een eerste ontwerp uitwerken. Je kunt dit ook door een organisatie als de onze laten doen! Wij werken met professionele vectorprogramma’s, wat de kwaliteit van het logo ten goede komt.

Fase 4: feedback op het eerste ontwerp

Op het moment dat het eerst ontwerp is opgeleverd, kun je hier feedback op geven. Kijk nog eens kritisch naar de verschillende elementen, die je in het logo hebt verwerkt. Is de kleurencombinatie geschikt?

Fase 5: ontwikkeling van het definitieve logo

In de laatste fase wordt je feedback in het eerste ontwerp van het logo verwerkt. Op deze manier komt men tot het uiteindelijke logo, die je in je huisstijl kunt gaan gebruiken! Na het doorlopen van deze fases ben je verzekerd van een uniek en passend logo.

Geef een antwoord