Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Walmart bereidt zich stilletjes voor om de metaverse binnen te gaan

Walmart bereidt zich stilletjes voor om de metaverse binnen te gaan

Walmart lijkt zich in de metaverse te wagen met plannen om zijn eigen cryptocurrency en verzameling NFT’s te maken. De big-box retailer diende eind vorige maand verschillende nieuwe handelsmerken in die wijzen op zijn intentie om virtuele goederen te maken en te verkopen.

In een apart depot zei Walmart dat het gebruikers een virtuele munt zou aanbieden, en ook niet-fungibele tokens, of NFT’s.

Walmart diende verschillende nieuwe handelsmerken in die wijzen op de intentie om virtuele goederen te maken en te verkopen, waaronder elektronica, woningdecoratie, speelgoed, sportartikelen en persoonlijke verzorgingsproducten. In een afzonderlijk depot zei Walmart dat het gebruikers naast NFT’s ook een virtuele munt zou aanbieden.

Andere merken volgen Walmart

Nike diende begin november een hele reeks handelsmerkaanvragen in die een voorproefje waren van haar plannen om virtuele merksneakers en -kleding te verkopen. Later die maand zei het samen te gaan werken met Roblox om een online wereld te creëren die Nikeland heet. In december kocht het het virtuele sneaker bedrijf RTFKT (spreek uit als “artefact”) voor een niet nader genoemd bedrag.

Gap is ook begonnen met de verkoop van NFT’s van zijn iconische logo sweatshirts. De kledingmaker zei dat zijn NFT’s geprijsd zullen zijn in prijsklassen van ruwweg $8,30 tot $415, en geleverd worden met een fysieke hoodie.

Elders waren zowel Under Armour’s als Adidas’ NFT debuten vorige maand uitverkocht. Ze halen nu torenhoge prijzen op de NFT marktplaats OpenSea.

Ook kledingretailers Urban Outfitters, Ralph Lauren en Abercrombie & Fitch hebben de afgelopen weken handelsmerken aangevraagd waarin ze hun voornemen kenbaar maken om een soort virtuele winkel te openen.

De lancering van NFT’s maakt het voor bedrijven mogelijk om fysieke producten en diensten te “tokeniseren” om de online transactiekosten te helpen verlagen, zei het. En voor luxemerken als Gucci en Louis Vuitton kunnen NFT’s dienen als een vorm van authenticatie voor tastbare en duurdere goederen.

 

Geef een antwoord