Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

5 bewezen manieren om je website goed op de markt te zetten

5 bewezen manieren om je website goed op de markt te zetten

Eerder hebben we je al vijf manieren laten zien om je website goed te marketen, maar we hebben nog veel meer goede manieren voor je om je eigen website op de markt te zetten. Hierbij dus nog vijf ideeën voor jou en je website.

1. YouTube

Door video’s te maken en deze op YouTube te plaatsen, kan je inhoud ook op YouTube zelf worden gevonden. Van daaruit indexeert Google niet alleen je inhoud, maar anderen kunnen je video ook gebruiken voor hun blogs en deze delen via sociale media. Richt je op een oproep tot actie die kijkers precies vertelt waar ze heen moeten (je website), hoe ze dit moeten doen (link) en waarom ze het moeten doen (gratis inhoud, wedstrijd, enz.) zodra ze klaar zijn met kijken.

2. E-mailmarketing

E-mailmarketing is een geweldig hulpmiddel omdat de meeste mensen graag betrokken worden bij een bedrijf voordat ze iets kopen. Het bestaat al jaren en is nog steeds een van de sterkste manieren om potentiële en huidige klanten aan te spreken. Geef mensen een goede reden om zich te abonneren op je e-mail nieuwsbrief (wedstrijden, geweldige inhoud, insiderinformatie, enz.) en stuur vervolgens voortdurend geweldige inhoud zodat ze zich niet afmelden.

3. Mond-tot-mondreclame (forums / Facebook-fanpagina’s, etc.)

Als je op zoek bent naar een nieuwe salon om je haar te laten knippen, of een geweldig restaurant zoekt in een naburige stad, wend je je waarschijnlijk tot vrienden, familie of betrouwbare online bronnen om de best beoordeelde opties te ontdekken. Deze bronnen zijn ook de belangrijkste punten voor het genereren van verkeer naar je website. Concentreer je op het opbouwen van connectie met je klanten en volgers om positieve recensies en mond-tot-mondreclame te krijgen.

4. Sociale media

Net als bij e-mailmarketing, helpt sociale media je met communiceren met je potentiële klanten en hen aan te moedigen om bij jou te kopen. Nogmaals, je moet goede redenen geven om je Facebook-pagina leuk te vinden of je te volgen op Twitter, maar je moet ook inhoud delen waardoor je klanten regelmatig je blog bezoeken of interactie hebben met je merk, om ze eraan te herinneren waarom ze in de eerste plaats naar je website zijn gekomen. Social media is ook een geweldig hulpmiddel voor mond-tot-mondreclame; het helpt je te zien waar mensen het over hebben en welke aanbevelingen ze geven.

5. PR

Het opbouwen van je reputatie en invloed is een belangrijk onderdeel van het genereren van verkeer naar je bedrijfswebsite. Door middel van public relations-strategieën kun je jezelf profileren als een expert in je niche. Ook kun je hiermee je betrouwbaarheid vergroten. Zodra je wordt genoemd in de pers zullen mensen je sneller vertrouwen en kopen ze sneller jouw product of dienst.

Geef een reactie