Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Wanneer gebruik je een bruin logo voor jouw bedrijf?

Bij het ontwerpen van een logo worden doorgaans verschillende fases doorlopen. Het uitkiezen van een kleur is hier een voorbeeld van. De kleur heeft een grote invloed op de uitstraling van het logo. Daarbij kan een kleur bepaalde associaties opwekken bij potentiële klanten. Een hip en modern marketingbureau zal al snel voor een wat fellere kleur kiezen. Daar waar formele en statische advocatenkantoren voor een donkere, autoritaire kleur als zwart en blauw gaan. Een kleur die niet direct bij je op zal komen tijdens het ontwerpen van een logo is bruin. Toch kan bruin een zeer geschikte kleur zijn voor logo’s.

Associaties bij bruine kleur in logo ontwerpen

Bruin kan verschillende associaties opwekken. Het doet men bijvoorbeeld denken aan de warmte van een bruin café, de kleur van een goede kop koffie met melk, enzovoorts. Ook komt bruin vaak betrouwbaar over, doordat het doet denken aan vroeger. Voor veel mensen is vroeger een fijne tijd om aan terug te denken. Niet voor niets zijn er diverse bedrijven, die voor deze kleur hebben gekozen. Kijk bijvoorbeeld eens naar de logo’s van merken als Louis Vuitton, M&M’s, UPS en Gloria Jeans’ Coffees.

Mogelijkheden bij een bruin logo

Naast de positieve associaties die veel mensen met een bruin logo hebben, biedt deze kleur meer voordelen. Denk ook aan het feit, dat de kleur voor vrijwel ieder type organisatie te gebruiken is. Het maakt niet uit of het om een formeel advocatenkantoor gaat, of om een hip café! Ook kun je ervoor kiezen om de bruine kleur te combineren met contrasterende geel of rood. Onder meer UPS doet dit in haar logo. Twee contrasterende kleuren zullen direct de aandacht trekken. Daarbij blijft een dergelijk logo langer bij mensen hangen.

Meer weten? We laten je graag voorbeelden zien van door ons ontworpen bruine logo’s.

Geef een antwoord