Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Transport logo laten ontwerpen: wel of geen symbool?

Veel bedrijven zien hun logo als de eerste kans om consumenten te vertellen, welke diensten of producten worden aangeboden. Gebruik bijvoorbeeld het symbool van een vrachtwagen bij het ontwerpen van een transport logo. Dit is echter niet altijd noodzakelijk! Een transport logo laten ontwerpen kan ook door bijvoorbeeld enkel tekst te gebruiken of een eigen, uniek symbool te ontwerpen. Kijk eens naar het logo van Nike of een automerk als Hyundai. Uit deze logo’s maak je niet direct op welke producten worden aangeboden.

Wil je zelf een transport logo laten ontwerpen? Neem vrijblijvend contact met ons op, zodat we je er meer over kunnen vertellen.

Tekst zonder symbool gebruiken als logo

Waar Nike en Hyundai een los symbool gebruiken, is ook het gebruik van losse tekst een mogelijkheid. Het gebruik van een symbool in logo’s is namelijk lang niet altijd noodzakelijk! Daarbij kan het symbool een logo, in combinatie met tekst, zelfs onnodig druk maken. Google en FedEx zijn twee bekende bedrijven, die enkel tekst in hun logo’s gebruiken. Ook Facebook en Twitter zijn hier voorbeelden van. Bij het gebruik van losse tekst is het belangrijk om na te denken over het lettertype. Kies je bijvoorbeeld voor een wat grover en dikker lettertype? Geef je de voorkeur aan een subtiel lettertype? Enzovoorts.

Gebruik van verschillende kleuren

Niet alleen de keuze tussen het wel of niet gebruiken van een symbool kan lastig zijn. Let ook op de gebruikte kleuren in het logo! Een donkere, vaak blauwe kleur straalt autoriteit uit. Daar waar een kleur als rood of oranje een warme tint aan je logo geeft. Het is belangrijk dat potentiële klanten je dienstverlening in het logo herkennen. Houd je van een formele dienstverlening, of mag het een tikkeltje informeel zijn? Het zijn punten die je op verschillende manieren naar voren kunt laten komen in je transport logo.

 

 

Geef een antwoord