Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Hoe voeg je een coverfoto toe aan je Facebook bedrijfspagina?

Door voor een zakelijk profiel op Facebook te kiezen, kun je consumenten nog beter van dienst zijn. Het maakt de afstand tot consumenten kleiner, wanneer zij je op Facebook kunnen contacteren met vragen. Niet alleen prettig voor de klant, maar ook een slimme manier om je betrouwbaarheid te vergroten! In dit artikel leggen we uit hoe je een zogenaamde coverfoto aan je profiel op Facebook toevoegt. Het is de foto die zichtbaar is achter het logo op de pagina. Eerder schreven we ook al een post over het toevoegen van het logo.

Het juiste formaat coverfoto voor Facebook

Voordat je een foto aan je zakelijke profiel op Facebook toevoegt, dien je te controleren of deze het juiste formaat heeft. Een coverfoto zou een formaat van 312 bij 820 pixels moeten hebben. Het minimale formaat van de foto is 150 bij 400 pixels. Houd er in dit laatste geval rekening mee, dat de foto op een computer zal worden uitgerekt. Dit komt de kwaliteit hiervan vaak niet ten goede!

Tip: zorg dat een coverfoto echt iets toevoegt aan je profiel. De foto dient in lijn te zijn met de rest van je huisstijl. Plaats hier bijvoorbeeld het adres van je website, een aantrekkelijke kortingsactie, enzovoorts.

De coverfoto toevoegen aan je profiel

Nu de coverfoto het juiste formaat heeft, kun je deze opslaan als een PNG- of JPG-bestand. Klik vervolgens op de button die zichtbaar wordt, wanneer je met de muis op de ruimte voor je coverfoto gaat staan binnen Facebook. Er opent nu automatisch een pop-up, waarin wordt uitgelegd hoe de foto aan het profiel kan worden toegevoegd. Volg de stappen op en controleer nadien of de foto nog steeds goed leesbaar is. Een uitgerekte of wazige coverfoto zal de professionele uitstraling van je bedrijf schaden.

 

 

Geef een reactie