Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Logo plagiaat en het geval van Kim K

In de wereld van logodesign wordt er nogal eens afgekeken om inspiratie op te doen. Beter goed gejat, dan slecht bedacht. Dit is alleen niet zomaar toegestaan. Hier is de nieuwe lijn parfumlijn van Kim Kardashian een goed voorbeeld van.

Kim Kardashian

Voor wie Kim Kardashian niet kent een korte introductie. Kimberly Noel Kardashian West, oftewel Kim Kardashian, is geboren in 1980 in Los Angeles. Ze heeft twee zussen Kourtney en Khloé en twee halfzussen Kendall en Kylie. Kim is bekend geworden door haar vriendschap met Paris Hilton en de realityshow Keeping Up with the Kardashians die een wereldwijde hit werd. Ze heeft momenteel 127 miljoen volgers op Instagram en wordt de koningin van de social media genoemd. Na een succesvolle lijn van beautyproducten lanceerde Kim een halfjaar geleden de parfumlijn Kimoji.

Kimoji Vibes logo

Kim Kardashian lanceerde voor de parfumlijn drie nieuwe parfums. De flesjes hebben een ontwerp in de vorm van bekende emojis, ook wel Kimojis genoemd door Kim Kardashian. Één in de vorm van een perzik, een parfumflesje in de vorm van een kers en de derde in de vorm van een zwart praatwolkje met het woord vibes. Dat laatste flesje was misschien niet zo’n goed idee. Het marketing bedrijf Vibes Media heeft namelijk een logo dat hier heel erg op lijkt. Kim heeft nooit toestemming aan Vibes Media gevraagd om dit logo te gebruiken en verdiende met het parfumflesje 5 minuten na de lancering al 5 miljoen dollar. Vibes Media klaagt Kim Kardashian dan ook aan voor het gebruiken van hun logo in marketing en promotiecampagnes en eist dat de parfum die nog niet is verkocht vernietigt wordt.

Telefoonhoesje

Dit is niet de eerste aanklacht die Kim Kardashian heeft gekregen voor het gebruik van producten. In augustus 2017 eiste een man 100 miljoen euro vergoeding, omdat Kim Kardashian zijn idee voor een telefoonhoesje had gestolen. Of Kim zich hier druk om maakt? Wij denken van niet. Haar producten worden nog steeds door consumenten over de hele wereld gekocht.

Wat vind jij van het ontwerp van het parfumflesje? Lijkt het te veel op het logo van Vibes Media? Laat het ons weten in de comments!

Geef een reactie