Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Het Rolling Stones-logo is het meest iconische t-shirt logo ontwerp aller tijden

Het bekende silhouet van Che Guevara, dat op de tweede plaats kwam, en het Hard Rock Cafe-logo als derde moesten het ontgelden in de wedstrijd om de meest iconische logo’s! Eerder schreven we al over de meest iconische logo’s, waarbij de top 3 bestond uit Ford, Coca-Cola en het bekende Swoosh logo van Nike. De Nike Swoosh werd aan het begin afgekraakt door mede-oprichter Philip Knight die zei: “Ik hou er niet van, maar ik zal er aan moeten wennen…”

Het Rolling Stones logo is ongekend populair!

Het “tongue and lip” logo van de Rolling Stones wordt nu het meest iconische T-shirtontwerp ooit genoemd. In een recente poll kwam naar voren dat dit logo echt ongekend populair is!

Het Nike-motto “Just Do It” met de beroemde Nike Swoosh eindigde als vierde. Ook verschenen in de top 10 het Superman ‘S’ -logo, het ontwerp van de ‘Frankie Says Relax’ uit de jaren 80, bekend geworden door de band Frankie Goes to Hollywood en de klassieke ‘I Heart NY’-print.

Andere populaire T-shirts zijn het “triangle refracting light” ook te zien op de voorkant van Pink Floyd’s Dark Side of the Moon, en het Batman-logo. Het Harley Davidson logo en het klassieke “…and all I got was this lousy t-shirt” logo ook in de lijst.

De lippen van Mick Jagger?

Het wereldberoemde Rolling Stones-motief is in april 1970 ontworpen door ontwerper John Pasche. Er wordt vaak gezegd dat het logo lijkt op de lippen van Mick Jagger en dat het logo het imago van de band symboliseert.

In 1970 was Pasche een 25-jarige student aan het Royal College of Art, hij had eerder een poster ontworpen en Mick Jagger was blij met zijn werk. Daarop liet hij Pasche een logo ontwerpen voor het nieuwe bedrijf Rolling Stones Records.

Pasche is vaak gevraagd of het logo is gebaseerd op de lippen van Mick Jagger. Hij zegt hierover het volgende: I have to say it wasn’t, initially. But it might have been something that was unconscious and also really dovetailed into the basic idea of the design. It was a number of things.”

Geef een antwoord