Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

De nieuwe huisstijl van SBS6

Als je wel eens tv kijkt, was dit je ongetwijfeld al eens opgevallen: de nieuwe huisstijl van een van de best bekeken zenders van Nederland: SBS6. De zender heeft na 13 jaar afscheid genomen van het rode logo en de rode huisstijl in het algemeen. De nieuwe kleur van SBS6 is lichtblauw. Volgens zendermanager René Oosterman is dit niet in één keer doorgevoerd: “Dit soort beslissingen neem je niet in een opwelling. Wij zijn stap voor stap bezig met een zorgvuldige herpositionering van SBS6.”

Het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl is door Bob van der Put ontworpen. Bob van der Put was ook nauw betrokken bij het rode logo van SBS6.

Nieuwe huisstijl voor een nieuwe website

We zien de verandering ook terug op de website, waar de website eerst voornamelijk rood kleurde, is het nu vooral lichtblauw. Het geeft een rustiger idee, maar het is vast even wennen voor de SBS6 fans, het logo valt namelijk veel minder op.

Het opfrissen van je huisstijl of logo is overigens helemaal niet zo’n slecht idee!

5     redenen om jouw logo en huisstijl te vernieuwen

  1. Een gedateerd logo kan ouderwets overkomen, dit wil je vanzelfsprekend voorkomen. Als jij met jouw bedrijf een nieuw of vernieuwd logo lanceert, zal jouw doelgroep dit bewust maar ook vooral onbewust merken!
  2. Nog een reden om jouw logo en huisstijl te veranderen is wanneer de bedrijfsidentiteit niet meer overeenkomt met het logo en de huisstijl. Wanneer je bijvoorbeeld enorm bent gegroeid en je hebt nog steeds hetzelfde logo als twee jaar geleden, wordt het echt tijd voor een vernieuwing!
  3. Een van de beste redenen om je logo te veranderen is wanneer je te maken krijgt met negatieve publiciteit. Wat dacht je van het BP logo na de olieramp in 2010. Het logo heeft ze maar liefst 175 miljoen(!) gekost.
  4. Een fusie of een joint venture? Ook dan ontkom je niet aan een nieuwe huisstijl!
  5. Last but not least, als jouw logo er minder professioneel uitziet dan de logo’s van de concurrenten, is een nieuw logo een hele goede manier om up to date te blijven!

Wil jij een nieuw logo of huisstijl laten ontwerpen? Wij denken graag met je mee, neem gerust contact met ons op voor inspiratie of toffe ideeën.

Geef een antwoord