Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

De nieuwe huisstijl van McDonalds explained

Voor bedrijven zijn er verschillende redenen om hun logo en huisstijl te veranderen, McDonalds is zo’n bedrijf. Zij hebben onlangs een flinke rebranding doorgevoerd waarbij de huisstijl en het logo op de schop zijn gegaan. Zelfs de restaurants zien er anders uit! Het merk McDonalds is opgebouwd uit verschillende elementen, het eten, het serviceniveau, de prijs, de uitstraling en nog veel meer. Voor McDonalds was het tijd om een nieuwe weg in te slaan. Vooral het element uitstraling heeft een flinke verandering doorgemaakt. Wil jij ook een nieuwe huisstijl laten ontwerpen voor jouw bedrijf? Laat het ons weten! Wij helpen je graag.

McDonalds – van een roodgele huisstijl naar een groene huisstijl

Gezonde menu-items met meer fruit en groenten. Duurzame rundvleesproductie. Comfortabele en moderne restaurants met gratis WI-FI. Als het aan de McDonalds Corporation ligt, is dit wat je in minder dan twee jaar in elke McDonalds zult vinden. Het doel is niet om gewoonweg een vriendelijkere plek te worden om fastfood te eten maar In plaats daarvan zal de strategie zich richten op de hele organisatie om meer waarde te creëren voor de klanten, betere klantenservice te bieden, hogere impactmarketing te gebruiken en duurzaam ondernemen op de lange termijn te omarmen.

Dit is een van de redenen dat McDonalds het felrode en gele logo heeft ingeruild voor een donkergroen en geel alternatief- om een milieuvriendelijker imago te promoten.

“With this new appearance we want to clarify our responsibility for the preservation of natural resources. In the future we will put an even larger focus on that,” zegt Hoger Beek, vice-voorzitter van McDonalds in Duitsland.

McDonalds rebranding samengevat

Nieuwe kleuren, nieuwe gerechten en een nieuwe, milieuvriendelijkere aanpak. Laten we eerlijk zijn: niemand gaat naar McDonald’s omdat het gezond is en dat zal waarschijnlijk niet snel veranderen. Zelfs met deze pogingen heeft het bedrijf nog een lange weg te gaan. Wij denken dat een groen logo pas het begin is. Wat denk jij? Gaat de rebrandingstrategie van McDonald’s werken? Laat het ons weten in de reacties hieronder!

Fun fact: Met meer dan een miljoen werknemers is de impact van McDonald’s op de Amerikaanse beroepsbevolking aanzienlijk: 1 op de 8 Amerikanen hebben voor McDonalds gewerkt of werken er nog!

Geef een antwoord