Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Voordelen van eenvoudige logo’s

Het zou eenvoudig moeten zijn om een logo-ontwerp te kiezen, maar als het rechttoe rechtaan was, zou elk bedrijf hetzelfde logo hebben. Duidelijkheid is wat een eenvoudig logo zo aantrekkelijk maakt.

Een van de meest cruciale onderdelen van je merkidentificatie is een logo. Het is waar mensen aan denken als ze voor het eerst aan je bedrijf denken. Een bedrijf kan veel baat hebben bij een herkenbaar logo, vooral als het probeert nieuwe klanten aan te trekken. Lees deze Logolove blog verder om te leren wat een eenvoudig logo tot een succesvol logo maakt.

Wat maakt een logo een succesvol logo?

Eigenlijk zijn er enkele belangrijke voordelen die eenvoudige logo’s bieden boven hun meer geavanceerde en ingewikkelde logo’s. Hoewel je zou denken dat een logo met extra details meer informatie over je bedrijf kan overbrengen aan je doelgroep, geeft de meerderheid van de klanten echt de voorkeur aan iets rechtlijnigs, duidelijks en krachtigs.

De meest opvallende voordelen van de overstap naar een simpel logo!

Gemak zien: hoewel complexe logo’s aantrekkelijk kunnen zijn, vindt het oog ze vaak overstimulerend. Consumenten staren tegenwoordig voortdurend naar apparaten en beeldschermen, waardoor hun ogen meer dan ooit worden belast.

Het vermogen om een eenvoudig logo in een oogopslag te herkennen is een van de belangrijkste aspecten van een logo. Lang voordat je bewuste geest de kans krijgt het apart te bestuderen, moet je onderbewuste geest het als vertrouwd kunnen herkennen. Om dit met je logo te bereiken is zowel wetenschap als design nodig.

Snelle emotionele respons

Je logo moet onmiddellijk je specifieke merk oproepen, en hoe sneller, hoe beter. Een uitstekend logo moet meteen een emotionele reactie oproepen, naast het feit dat het meteen herkend wordt. De geest kan het basisontwerp van een logo sneller en beter verwerken, zodat je gevoelige kant de controle kan overnemen. Voor een logo met een ingewikkeld ontwerp is te veel cognitieve verwerking nodig om een emotioneel effect te hebben.

Logolove vindt dat alles wat je te zeggen hebt kan worden uitgedrukt met een logo

Je brengt de bezoeker alleen maar in verwarring als je het beeld van je logo te gedetailleerd maakt. In dat geval wordt het hoofddoel van het logo, het overbrengen van je belangrijkste boodschap, niet bereikt. Een enkel, goed gevormd kenmerk kan meer uitdrukken dan een overvolle afbeelding, omdat het dat opvallend en onmiddellijk doet.

Als je nutteloze onderdelen van je logo verwijdert, zal dat je op geen enkele manier schaden. In plaats daarvan kom je, door deze logo onderdelen te verwijderen, bij het fundamentele en meest betrouwbare ontwerpelement. Gebruik dat ene element dat in het middelpunt van de belangstelling staat om een sterke boodschap over te brengen aan het publiek!

Geef een antwoord