Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Weetjes over het Ferrari logo: Deel 3

Zoals beloofd hebben we vandaag voor jou deel drie van onze Ferrari logo weetjes op de planning staan. Wij laten je vandaag de laatste bijzondere feitjes zien over dit wereldberoemde logo. De kans is groot dat je na het lezen van onze artikelen anders naar het logo zult kijken. Je weet nu tenslotte hoe het allemaal begonnen is, dat maakt het proces van het logo ontwerpen van Ferrari dan ook zo bijzonder.

  • Het logo is symbool voor kracht, snelheid en competitie

Volgens Enzo is het Ferrari paard een symbool van kracht, snelheid en competitie. Al deze kwaliteiten worden geïnterpreteerd in elk Ferrari voertuig dat de fabriek uit komt rollen. Zelfs als mensen niet bekend zijn met de geschiedenis van het logo zelf, is iedereen bekend met de kracht en de snelheid van deze prachtige wagens.

  • Op het logo vind je de kleuren van Italië

Het laatste detail van het logo is er een die door veel mensen over het hoofd wordt gezien. Het logo is niet alleen een paard op een gele achtergrond met de letters “S.F.” eronder. Bovenaan het symbool staat een kroon van groene, rode en witte strepen. Dit zijn de nationale kleuren van Italië, ook deze zijn verwerkt als eerbetoon aan hun thuisbasis.

  • Het logo brengt mogelijk geluk

In 1923 ontmoette Enzo Ferrari de moeder en vader van de legendarische Francesco Baracca. Het verhaal gaat als volgt: “In ’23, I met Count Enrico Baracca, the hero’s father, and then his mother, Countess Paulina, who said to me one day, ‘Ferrari, put my son’s prancing horse on your cars. It will bring you good luck.”. Dit heeft hij gedaan, en wat bleek? Hij won het ene circuit na het andere!

  • De eerste Ferrari was er pas in 1947

De Ferrari 125 S raceauto was de eerste officiële Ferrari auto die het logo van het paard op de voorkant had staan. Dit was echter pas in 1947, dit is namelijk het jaar dat de eerste Ferrari wagen de fabriek uit kwam. Op het logo werden de letters S en F (Scuderia Ferrari) echter vervangen door het woord “Ferrari”. Zo werd het merk Ferrari geboren, en sindsdien staat het op elke auto die in Maranello wordt geproduceerd.

  • Ieder onderdeel staat voor iets

Elk onderdeel van het Ferrari logo staat voor iets. In de woorden van Enzo: “Ik heb de kanariegele achtergrond, de kleur van mijn geboortestad Modena, gebruikt”. Modena is de geboorteplaats van Enzo Ferrari. Modena is ook de plaats waar de balsamicoazijn vandaan komt, al heeft dit vrij weinig met de auto’s te maken.

 

Ook zo’n gaaf logo laten ontwerpen? Dan ben je bij LogoLove aan het juiste adres!

Geef een antwoord