Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

5 redenen om je logo te vernieuwen

Wanneer je bedrijf groeit, groei jij mee.

Wanneer je bedrijf groeit, groeit ook de verantwoordelijkheid, misschien het aantal werknemers, waarschijnlijk groeit de omzet en wat te denken van de uitstraling en het imago van je bedrijf? Is het slim om dezelfde uitstraling en imago te hanteren als toen je net begon met je bedrijf? Dat is het niet!

Het is als bedrijf zijnde verstandig om door de jaren heen je imago en uitstraling aan te passen aan hetgeen dat jij wilt overbrengen. Wanneer je al meer dan 5+ jaar een bedrijf runt, mag jouw doelgroep dat best wel weten… toch?

Grote bedrijven en met name multinationals ruilen hun ‘oude’ logo regelmatig in voor een nieuw exemplaar. Al is het alleen maar om te testen. McDonalds, Starbucks, Google, Apple en Microsoft hebben allemaal hun logo meer dan een enkele keer veranderd. Wanneer het bedrijf groeit, mag jouw logo niet achterblijven!

Wist je trouwens dat het nieuwe groengele logo van BP maar liefst 211 miljoen heeft gekost? Je leest het goed… tweehonderd-elf-miljoen euro.

Er zijn een aantal goede redenen op te noemen waarom ook jij om de tijd zou moeten nadenken over een vernieuwd logo. Natuurlijk is het niet zo verstandig om ineens van een felgeel logo naar een donkerpaars logo te switchen, je wilt wel herkenbaar blijven. Maar wees ervan bewust dat kleine aanpassingen en verbeteringen een wereld van verschil kunnen betekenen!

Wij hebben 5 redenen om je logo te vernieuwen voor jou op een rijtje gezet;

  1. Een nieuwe uitstraling; een gedateerd logo is ouderwets en dit ziet jouw doelgroep ook, bewust maar ook onbewust komt dit binnen. Een vernieuwd logo laat zien dat je innoveert en hard bezig bent om een frisse en moderne indruk achter te laten.
  2. Jouw logo past niet bij de huisstijl van je bedrijf. Dit is verwarrend, het is eigenlijk noodzaak dat de huisstijl van je website, visitekaartjes, e-mail handtekening etc. wel aansluiten op je logo.
  3. Ook wanneer je onder een negatief imago hebt geleden is het vaak verstandig om het logo van jouw bedrijf op de schop te nemen, ook BP deed dit met hun nieuwe logo. Denk maar eens aan de olieramp in 2010.
  4. Als jouw bedrijf fuseert met een ander bedrijf, of wanneer je een joint venture aangaat, is een nieuw logo absoluut noodzakelijk.
  5. Misschien wel de belangrijkste reden van allemaal: Wanneer de logo’s van de concurrenten er een stuk professioneler uitzien dan jouw logo loop je gegarandeerd omzet mis. Wanneer je serieus bezig bent met je bedrijf, kun je echt niet achterblijven!

Wil jij je logo aanpassen of laten vernieuwen? Wij denken graag met je mee! Misschien is het ook eens goed om te kijken naar een vernieuwde huisstijl? Het is belangrijk om up to date te blijven, LogoLove biedt scherpe aanbiedingen voor het vernieuwen van jouw logo en huisstijl!

Geef een antwoord