Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Nep Starbucks winkel met hetzelfde logo die zich ‘We Proudly Serve’ noemt opent in het straatarme Venezuela

Nep Starbucks winkel met hetzelfde logo die zich ‘We Proudly Serve’ noemt opent in het straatarme Venezuela

Een namaak Starbucks café opende onlangs zijn deuren binnen in een supermarkt in Caracas, Venezuela. Eigenaar Jorge Nieves gaf toe dat de winkel niet verbonden is met het in Seattle gevestigde bedrijf. Hij zei dat hij de ‘apparatuur en het product’ kocht en dat hij ‘een richtlijn kreeg van wat we wel en wat we niet konden doen’. Medewerkers van de winkel zijn gekleed in nagemaakte Starbucks T-shirts en serveren drankjes die verkocht worden tussen $3 en $7

Een supermarkteigenaar in het door communisten geregeerde Venezuela heeft het idee opgepakt om Starbucks te gebruiken door de arme bewoners in Venezuela een kopje koffie te schenken terwijl hij de beroemde branding van de Amerikaanse koffiegigant gebruikt.

Jorge Nieves beweerde dat hij op het idee kwam nadat hij extra ruimte had gevonden op de tweede verdieping van een markt in Caracas die verbonden is met e-commerce bezorgsite yeet.com en zocht naar manieren om de winkelervaring te verbeteren.

Er zijn geen Starbucks in het socialistische land, en het is onduidelijk of Nieves’ vervolgd zal worden wegens inbreuk op het handelsmerk van het bedrijf.

Nestlé – het moederbedrijf van Starbucks

Nestlé Venezuela, dat zei dat het van Starbucks toestemming heeft om zijn producten te verkopen, zei dat de winkel niet verbonden is met de koffiegigant uit Seattle.

‘In het licht van recente vermeldingen over de vermeende relatie van Nestlé Venezuela met de opening van een drankwinkel die het STARBUCKS® koffiemerk gebruikt, deelt de onderneming het grote publiek mee dat Nestlé Venezuela geen contact heeft gehad met of betrokken is bij de marketing van deze producten in het land,’ zei Nestlé Venezuela in een verklaring.

Starbuck voegde eraan toe dat het “kan bevestigen dat we op dit moment in Venezuela niet het We Proudly Serve Starbucks® koffieprogramma hebben, en dat Nestlé de exclusieve distributeur van Starbucks voor dit programma is.

Op de ramen en op een bord bij de ingang van het nepcafé is het bekende Starbucks logo aangebracht, waar klanten uren achtereen in de rij zijn gesignaleerd, alleen maar om hun bestelling te plaatsen. Een muur binnen in de zaak bevat een groot ‘We Proudly Serve Starbucks’ uithangbord dat verwijst naar het programma van het koffiebedrijf dat premium drankjes verstrekt aan werkplaatsen en bedrijven die ook catering aanbieden.

Geef een antwoord