Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Ferrari onthult logo voor 75ste verjaardag: ‘Symbool van de Ferrari geest’.

Ferrari onthult logo voor 75ste verjaardag: ‘Symbool van de Ferrari geest’.

In 2022 viert Ferrari zijn 75-jarig bestaan en dat moet gevierd worden! Het raceteam heeft een nieuw logo onthuld voor de mijlpaal.

In een online geplaatste video werd het nieuwe logo onthuld, vooruitlopend op de 75e verjaardag van het bedrijf in Maranello. De fabriek die in 1947 door Enzo Ferrari werd opgericht bestond niet om auto’s in grote hoeveelheden te produceren, maar de oprichter wilde toch een raceauto laten maken: de 125 S. Het was het begin van een grote geschiedenis op en naast het racecircuit.

Symbool van het bedrijf dat uit mensen bestaat

Het logo symboliseert de vele mensen die bij het bedrijf werken. Het bestaat uit duizenden onderdelen die uit de fabriek komen en die een voor een geplaatst worden door mensen die bij Ferrari werken.

“Het is een symbool van de Ferrari geest die zowel hier in Maranello als door onze hele familie over de hele wereld gedeeld wordt. Het weerspiegelt de essentie van wie we zijn, van onze 75 jaar en van onze toekomst. Het is het symbool van een bedrijf dat, zoals Enzo Ferrari eens zei, bovenal uit mensen bestaat,” zei Ferrari voorzitter John Elkann in Het officiële persbericht.

“Voor dit speciale jaar hebben we een bijzonder icoon gemaakt: een beeldhouwwerk dat bestaat uit duizenden onderdelen die hier in onze fabriek gesmeed zijn en één voor één door mijn Ferrari collega’s geplaatst zijn,” zei Elkann.

In de loop der jaren zijn verschillende studies gemaakt, die naar verluidt bewijzen dat Ferrari een van de machtigste merken ter wereld is in termen van herkenning en betekenis. Het staat gelijk met Apple, Ford, en Coca-Cola. Misschien verklaart dit waarom Ferrari het belangrijk vond een nieuw logo te ontwerpen vóór 2022, wanneer de scharlakenrode autofabrikant van Italië zijn 75-jarig bestaan viert.

Geef een antwoord