Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

10 redenen waarom een logo voor kleine bedrijven belangrijk is – Deel 3

10 redenen waarom een logo voor kleine bedrijven belangrijk is – Deel 3

Reden 4: een logo bouwt vertrouwen in je bedrijf op

Wat merkidentiteit betreft, doen logo’s bijna al het werk. Je kunt vertrouwen wekken bij je klanten met een logo dat positief met hen communiceert. Bijvoorbeeld, als je doelklant een schaatsende jongere is, moet je logo er niet uitzien alsof het aan oudere volwassenen verkoopt. Senioren geven misschien de voorkeur aan een logo met een meer conventioneel serif lettertype. Aan de andere kant zouden de modernere schreefloze lettertypes de jeugd kunnen aanspreken. Serif lettertypes zijn geweldig als je kracht en levensduur wilt overbrengen, maar schreefloze lettertypes zijn vriendelijker.

Hetzelfde geval geldt voor je kleurkeuze. Blauw wekt vertrouwen op. Een overdaad aan geel kan je klanten angstig maken. De emoties die kleur oproept zijn een hele wetenschap, en je kunt van deze informatie gebruik maken om een logo ontwerp te maken dat klanten een goed gevoel over je bedrijf geeft nog voor ze met je gesproken hebben.

Reden 5: een goed logo zorgt voor een professioneel imago

Nieuws net binnen! Er is geen echt bedrijf zonder logo. De waarheid is dat hoewel logo’s maar een klein deel zijn van de dagelijkse gang van zaken in je bedrijf, ze toch van cruciaal belang zijn.

In de maatschappij waarin we leven, hebben potentiële consumenten bepaalde verwachtingen gekregen. Ze stellen zich voor dat een betrouwbaar en professioneel bedrijf een logo moet hebben dat opvalt.

Door je logo professioneel te laten ontwerpen, onderscheid je je automatisch van de rest van de concurrenten die hun ontwerp misschien overhaast hebben ontwikkeld en de waarde van merkontwikkeling niet ten volle inzien.

Reden 6: een logo onthult je identiteit

Een van de redenen waarom het Nike logo zo succesvol is, is het feit dat het Nike’s bedrijf weerspiegelt. De Griekse godin van de overwinning zit achter de Nike naam, en de swoosh symboliseert het tempo en het vlucht-achtige vermogen dat iemand kan hebben als hij Nike schoenen draagt. Andere logo’s van bekende merken geven duidelijk aan wat het bedrijf doet, waardoor klanten meteen weten wat ze van het bedrijf kunnen verwachten. Het logo van Swirl frozen yogurt is een kleine yoghurt swirl. Dit voorkomt verwarring bij de klanten.

En er is een goede reden waarom de meeste toplogo’s een bepaalde afbeelding hebben.

 

Geef een reactie