Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

10 redenen waarom een logo voor kleine bedrijven belangrijk is – Deel 2

10 redenen waarom een logo voor kleine bedrijven belangrijk is – Deel 2

Reden 1: de eerste indruk kan je bedrijf maken of breken

Je logo is het gezicht van je bedrijf en zoals ze zeggen: “Je hebt maar één kans om een eerste indruk te maken.” Wil je dat je bedrijfsnaam in gewone tekst wordt weergegeven in plaats van in een opvallend ontwerp? Je zou toch niet willen dat dat het eerste is wat potentiële klanten zien?

Een logo is een geweldige manier om vanaf het begin indruk te maken op je potentiële klanten. Ze zullen eeuwen de tijd hebben om je in de toekomst beter te leren kennen. In het begin zegt het hebben van een logo veel over je bedrijf.

Reden 2: een logo zorgt dat je herkend wordt

Een bedrijfslogo moet gemakkelijk te herkennen zijn in kleine en grote letters.

Je wilt dat je klanten je bedrijf gemakkelijk kunnen herkennen, of het nu in een digitale advertentie op iemands telefoon staat, op een T-shirt geborduurd is, of op een reclamebord staat. Je logo moet een eenvoudig ontwerp hebben en mag niet concurreren met de logo’s van andere bedrijven. Je wilt geen reclamecampagne starten met iets dat klanten zouden kunnen verwarren met een logo met handelsmerk. En je moet weten dat het hebben van een logo dat lijkt op een logo met handelsmerk je nieuwe bedrijf in juridische hete soep kan doen belanden. Populaire logo’s zijn over de hele wereld bekend, ongeacht de boodschap er omheen.

Reden 3: een logo bevordert merkloyaliteit

Behalve dat je logo de merkherkenning bevordert, kan het ook een effectief middel zijn om merkentrouw te kweken. Je logo kan consumenten iets geven om zich aan vast te klampen, zowel fysiek als mentaal, als ze je bedrijf volgen. Op basis van je merk is het mogelijk om promotieartikelen of merchandise uit te delen waarop je logo staat.

Veel bedrijven geven gratis pennen en business shirts weg met het logo er prominent op afgebeeld. Hoewel dit handig kan zijn om nieuwe klanten te krijgen, kan het ook een geweldige manier zijn om waardering en loyaliteit voor je merk op te bouwen.

 

 

 

Geef een antwoord