Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

De Must-Have Productkenmerken voor E-Commerce in 2022 deel 2

De Must-Have Productkenmerken voor E-Commerce in 2022 deel 2

Zoals in deel 1 beschreven: alles, van je beelden, ontwerp, teksten, marketing en persoonlijkheid, moet een beeld in de geest van de persoon schilderen. Ze moeten zich goed voelen bij interactie met je merk of ze geloven waar je voor staat. Dit moet je allemaal goed voor elkaar hebben, maar wat nog belangrijker is in e-commerce is een merk hebben waarvan mensen kunnen voelen dat ze het vertrouwen. Waarom? Omdat wanneer mensen op het punt staan online geld bij je uit te geven, ze zich op hun gemak moeten voelen.

De grote takeaway hier is dus om te merken als een bedrijf van een miljard dollar. Geef mensen een goed gevoel en win zoveel vertrouwen als je kunt. Zorg ervoor dat er geen wrijvingspunten zijn vanaf het moment dat ze iets aan het winkelwagentje toevoegen tot uiteindelijk het afrekenen.

Je product moet een USP hebben

Unique Selling Point (USP) is iets waar je bij de ontwikkeling van je product tijd aan zult willen besteden. Dit is het nummer één ding dat je goed moet aanpakken om je producten de beste kans op succes te geven. De reden dat USP zo belangrijk is, is dat als mensen online dingen kopen, ze alleen aan zichzelf en hun behoeften denken. Terwijl ze de pagina scannen en elk productaanbod bekijken, vellen ze mentale micro-oordelen over alles wat ze zien. Met je USP moet je dus je product zo ontwerpen dat de consument kan denken: wow, dat is slim, of oooh, dat zal mijn leven gemakkelijker maken.

Het mentale microoordeel dat de consument over je product moet vellen, moet positief zijn. Dit zal je helpen op te vallen in de geest van de klant. Samenvattend wil je dat de klant het gevoel krijgt dat je aan hem en al zijn behoeften gedacht hebt als hij je product ziet. Als je dat gevoel kunt ontlokken, geef je jezelf de beste kans om te winnen. Heb je geen geweldige USP, dan ben je niet meer dan het zoveelste me too product dat in de massa verloren zal gaan. Als je de volgende keer iets online koopt, observeer dan de gedachten die door je hoofd gaan. Kijk naar het product dat je koopt en stel jezelf deze eenvoudige vraag: Waarom heb ik dit gekocht?

Als je product deze eigenschappen heeft, geef je jezelf de best mogelijke kans op succes. E-commerce is een uitdagend spel. Als je de eenvoudige dingen goed doet, kun je erop bouwen dat je voor de lange termijn speelt. Onthoud dat je geen geheim kunt verkopen, je moet vraag hebben, een merk voeren als een miljardenbedrijf om vertrouwen over te brengen en je product zo ontwerpen dat het problemen oplost.

Geef mensen het gevoel dat je aan hen gedacht hebt en dat ze hun behoeften gemakkelijk met je product kunnen identificeren.

 

 

Geef een reactie