Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

De Must-Have Productkenmerken voor E-Commerce in 2022 deel 1

De Must-Have Productkenmerken voor E-Commerce in 2022 deel 1

Om succesvol te zijn, heb je deze nodig om je van de concurrentie te onderscheiden.

De e-commerce space wordt steeds groter. Steeds meer mensen worden gedreven in de richting van het opzetten van een online winkel om producten te verkopen en nog lang en gelukkig te leven. Hoewel dit goed klinkt, komt er bij e-commerce succes meer kijken dan zomaar een willekeurig product kiezen en er containerladingen van verkopen.

Of we het nu leuk vinden of niet, als we online een product kopen, doorlopen we heel wat mentale processen en gedachten om een beslissing te nemen en ons zuurverdiende geld uit te geven.

Welke rol speelt het product in dit besluitvormingsproces?

Laten we deze hoofdkenmerken ontleden. Het product moet een grote markt aanspreken

Als je iets wilt verkopen waarin slechts een kleine groep mensen geïnteresseerd is, wees dan voorbereid op een verkoop die in verhouding staat tot de grootte van de niche. Met andere woorden, kleine niches betekenen over het algemeen kleine verkoopcijfers.

Onthoud dat het, om een product online te lanceren, evenveel moeite kost of het nu om een enorme niche gaat met duizenden verkopen per dag of slechts een handvol verkopen per dag. Dus gewapend met deze kennis is een belangrijke factor die een product moet hebben gegevens. En de gegevens die we eruit willen halen zijn de vraag. Nu zijn er veel hulpmiddelen om de vraag naar producten te ontdekken. Een goede plaats om de vraag naar een product te leren kennen is Google Trends. Als je bijvoorbeeld Fidget Spinners intypt, zie je in de grafiek een enorme piek in de vraag voor toen deze rage uit de hand liep.

Je hebt een niche nodig met een flinke hoeveelheid zoekvolume per maand.

En dat begint bij een merk. Om het merkkarakter van een product volledig te begrijpen, moeten we eerst bepalen wat een merk wel en niet is. Ten eerste is een logo geen merk. Een logo is niet meer dan een grafisch element zonder echte betekenis. Het merkelement is iemands perceptie of gevoel over een product, dienst, ervaring of bedrijf.

Neem als voorbeeld Apple. Mensen kunnen aan het merk Apple denken en het merk voelen of opvatten als coole producten, innovatie, goed ontworpen, eenvoudig in gebruik, enzovoort. Terug naar het logo, als mensen inderdaad een sterke perceptie over je producten of organisatie hebben, wordt het logo dan een visuele herinnering aan die gevoelens. Laten we dit dus terugknopen aan je e-commerce product. Het merk voor je e-commerce producten moet helpen een bepaald gevoel over te brengen op degenen die het tegenkomen. Alles, van je beelden, ontwerp, teksten, marketing en persoonlijkheid, moet een beeld in de geest van de persoon schilderen. Ze moeten zich goed voelen bij interactie met je merk of ze geloven waar je voor staat.

Geef een reactie