Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Meer ideeën om je website te optimaliseren voor SEO en conversies

Meer ideeën om je website te optimaliseren voor SEO en conversies

In een vorige blog hebben we verteld over het belang van SEO en conversies voor je website. De volgende tips en strategieën zullen je leren hoe je de website kunt optimaliseren voor zowel SEO als conversies, zodat je het beste van beide werelden krijgt.

De volgende stappen zullen je voorbereiden op SEO-succes. Je kunt dan je aandacht richten op conversies terwijl je doorgaat met het bijwerken en vrijgeven van nieuwe inhoud.

1. Analyseer al je websitegegevens

Eén stukje data op zichzelf zegt je misschien niets, maar als je veel data verzamelt, begin je patronen op te merken. Als een paar mensen je site bezoeken en niet op je call-to-action klikken, heb je mogelijk geen probleem. Als een groot percentage bezoekers je CTA echter negeert, moet je mogelijk enkele aanpassingen maken.

Gebruikersgedragsrapporten en verkeersgegevens van Google Search Console helpen een duidelijk beeld te schetsen. Gebruikersgedragsrapporten laten je bijvoorbeeld zien hoe mensen zich gedragen zodra ze op je site zijn beland, terwijl GSC-gegevens belangrijke statistieken bijhouden, zoals het aantal sessies, het aantal unieke sessies, het bouncepercentage en meer.

2. Voer grondig trefwoordonderzoek uit

Jaren geleden kon je een trefwoord uit het niets kiezen, een artikel van 300 woorden schrijven en de volgende dag op dat trefwoord rangschikken. SEO werkt niet meer zo.

Begin met een breed zoekwoord. je biedt bijvoorbeeld hondenpension aan, dus je begint met een zoekwoord als ‘hondenkennels’.

3. Produceer lange en waardevolle inhoud

De ideale lengte voor een blog is volgens onderzoek 1.600 woorden. Dat is echter slechts een beginpunt. Voordat je beslist over de optimale lengte voor jouw inhoud, Google eens je primaire zoekwoord en bezoek het top 10 resultaat in de lijst. Zijn sommige van die pagina’s langer dan 1600 woorden? Dan zou die van jou ook moeten zijn.

Lengte is echter niet alles. Het geeft wel een signaal naar Google dat je meer informatie verstrekt. Als veel mensen een lange tijd op die pagina doorbrengen – en helemaal tot het einde lezen – is de kans groter dat je hoger scoort in Google.

Geef een reactie