Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Hoe je een krachtige website bouwt met marketing in gedachten

Hoe je een krachtige website bouwt met marketing in gedachten

Internet eeuwen geleden (ook wel bekend als 1997) werkte een bedrijfswebsite als een brochure. De brochure toonde je logo, je naam, je telefoonnummer en misschien je e-mailadres. Misschien bevatte je website een foto met een lage resolutie van je team of gebouw en een korte beschrijving van je diensten.

Tegenwoordig zou je website veel meer moeten doen. Je website is een spaak in je marketingstrategie en moet veel meer bieden voor bezoekers, niet alleen om hen te informeren, maar ook om actie te ondernemen: kopen, leren, contact opnemen. Doet je website dat?

Waarom ontwerpen voor marketing

In de begintijd van internet hoefden je klanten niet per se als eerste naar je website toe te gaan om je te vinden. Als iemand tegenwoordig op zoek is naar je bedrijf en je niet online bent, besta je niet. Dat geldt voor zowel B2B- als B2C-bedrijven.

De helft van de online verkopen gaat verloren als bezoekers de inhoud die ze nodig hebben of willen, niet kunnen vinden. Ongeveer 91 procent van de klanten wordt zo beïnvloed door hun online ervaring dat ze daardoor een winkel hebben bezocht. Ongeveer 37 procent van de mensen vertrouwt maandelijks op internet om een ​​winkel te vinden.

Hoe te ontwerpen voor marketing

Als je klaar bent om je website naar een hoger niveau te tillen, zijn hier enkele manieren om je website als marketingtool te laten functioneren.

Maak je website aantrekkelijk. Lelijke websites zorgen ervoor dat klanten teruggaan naar de resultatenpagina. Onthoud dat je website deel uitmaakt van je merk en iets zegt over jouw bedrijf, zijn normen en zijn professionaliteit. Wat wil je dat je website over je bedrijf zegt?

Begin daarnaast met je klant in gedachten. Wat heeft je klant nodig en wat wil je klant van een website? Creëer een persona voor hem of haar, met een naam, beschrijving, persoonlijkheidskenmerken, inkomen, opleiding en al het andere dat je weet over je gemiddelde koper. Deze persona is een samenklontering van je typische klanten. Je zou deze neppersoon in je achterhoofd moeten houden bij het creëren van je inhoud en andere marketinginspanningen.

Geef een reactie