Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Wist jij dat het Unilever-logo bestaat uit 25 symbolen die staan voor duurzaam leven?

Een twitteraar deelde onlangs een afbeelding die elk symbool uitlegt en prees Unilever voor haar “prachtig logo-ontwerp”.

De Brits-Nederlandse multinational Unilever had haar logo-ontwerp in 2004 gewijzigd, nadat zij meer dan drie decennia lang het logo van 1970 aanhielden. Wolff Olins – een merkadviesbureau – kreeg de opdracht een nieuw merkimago te creëren. Zij ontwierpen het Unilever-logo zoals wij dat nu kennen.

Het Indiase concern van Unilever haalde onlangs de krantenkoppen voor de rebranding van de fairnessproducten, nadat het werd bekritiseerd omdat het de ideale lichte huidskleur zou promoten.

Het logo van het merk, dat een ‘U’-vorm heeft, werd ontworpen als symbool voor zijn ‘vitaliteitsmissie’. Als je inzoomt op het logo en goed kijkt, zie je dat de ‘U’ bestaat uit 25 verschillende symbolen die elk Unilevers dochtermerken of bedrijfswaarden vertegenwoordigen.

Op de website van het bedrijf staat vermeld: “Unilever zet zich in om duurzaam leven gemeengoed te maken en ons logo is een visuele uitdrukking van die inzet. Elk icoon heeft een rijke betekenis in de kern en vertegenwoordigt een aspect van onze inspanningen om duurzaam leven gemeengoed te maken”.

Wist je ook dat?:

  • Unilever stopt met het adverteren op Facebook en Twitter voor de rest van 2020
  • Unilever investeert 1 miljard euro in het klimaatveranderingsfonds over 10 jaar.

Geef een reactie