Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Interim logo laten ontwerpen: een stappenplan!

Ben je werkzaam als interim manager? Het is in dat geval belangrijk om betrouwbaar over te komen op (potentiële) klanten. Deze klanten moeten het gevoel hebben, dat je hun organisatie verder kunt helpen in een vaak lastige periode. Het logo van je organisatie kan een eerste stap zijn in het creëren van deze betrouwbare uitstraling. Wist je dat blauwtinten bijdragen aan dit gevoel? Een blauwe kleur staat vaak voor autoriteit en robuustheid. Ook grijstinten kunnen in een logo voor interim managers gebruikt worden. In dit artikel vertellen we je stapsgewijs, hoe je een passend logo kunt laten ontwerpen.

Meer weten over een interim logo laten ontwerpen? Neem eens contact met ons op!

Aan de slag met een logo voor interim managers

Een logo voor interim managers ontwerpen begint met een aantal schetsen. Werk in deze schetsen uit, aan welke eisen het logo straks moet voldoen. Kijk hierbij ook eens naar de logo’s van collega’s. Het geeft je inspiratie voor je eigen logo! Pas op, dat je geen generiek logo laat ontwerpen. Het is belangrijk om de unieke identiteit van je organisatie in het logo terug te laten komen.

Dit doe je bijvoorbeeld door een opvallend lettertype te gebruiken. Ook het gebruik van contrasterende kleuren kan helpen. Wees voorzichtig in het gebruik van onnodige details. Te veel details zal een logo onleesbaar en rommelig maken.

Wel of geen symbool gebruiken?

Het is niet ongebruikelijk om een symbool aan logo’s toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan het symbool van een statisch kantoor, het symbool van een bureau, enzovoorts. Eerder werd al beschreven dat een logo niet te generiek mag zijn. Het gebruik van deze symbolen is om die reden af te raden. Je kunt er wel voor kiezen om je logo een uniek, zelf ontworpen symbool te geven. Kijk bijvoorbeeld naar de merkbeleving rond het logo van Volkswagen, Mercedes of Nike.

Geef een antwoord