Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Wat doe je nadat je nieuwe logo gecreëerd is?

Heb je een nieuw logo voor je organisatie laten ontwikkelen? In dat geval is het verstandig om na te denken over de manier waarop je deze introduceert. Dit speelt vanzelfsprekend minder, wanneer je de organisatie nog op moet starten. Mocht je voorheen een ander logo hebben gebruikt, dan is een goed doordachte introductie wel raadzaam. In dit artikel vertellen we je er meer over!

Geschikt moment om het logo te introduceren

Bepaal allereerst wat een goed moment is om het logo te introduceren onder nieuwe en bestaande klanten. Kies bijvoorbeeld voor de dag waarop het bedrijf opgestart is, de dag waarop de 100e klant werd aangenomen, enzovoorts. Door het te combineren met een feestelijk moment, komt de introductie van een nieuw logo niet uit de lucht vallen. Daarbij zullen bestaande klanten bij het zien van het logo nog eens terugdenken aan het moment van introductie.

Deel het nieuwe logo via verschillende kanalen

Bij de introductie van een nieuw logo is het belangrijk om deze direct op alle beschikbare kanalen te gebruiken. Denk bijvoorbeeld aan de pagina’s op sociale media, de website van je organisatie, fysieke visitekaartjes, enzovoorts. Nieuwe klanten zullen in de war raken, wanneer zij verschillende logo’s tegenkomen. Daarbij komt het bepaald niet professioneel over op klanten!

Blijf werken aan de naamsbekendheid van je bedrijf

Hoewel de introductie van een nieuw logo een mooie stap kan zijn naar een verbeterde naamsbekendheid, ben je er nog niet. Blijf werken aan een verdere uitbreiding hiervan, om op termijn nog betere bedrijfsresultaten te behalen. Vernieuw het logo over vijf tot tien jaar nog eens, zorg dat pagina’s op sociale media up-to-date blijven, enzovoorts.

Heb je nog geen nieuw logo gecreëerd, maar wil je dit wel? Wij helpen je hier graag bij! Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.

Geef een antwoord