Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Pas op voor Chinese merkkapers!

Het Schrift van de Chinese taal bestaat vooral uit karakters. De merkkapers uit China hebben een manier bedacht om door middel van het gebruik van die karakters logo’s van bekende merken te kapen. De manier hoe ze het doen is indrukwekkend! Ze bedenken een woord dat uitgeschreven is in karakters op een andere manier om dezelfde weergave van een bekend merk weer te geven. Met dat woord vragen ze een merkregistratie aan. Omdat het woord op geen enkele manier lijkt op de naam van het merk dat ze namaken, wordt hun aanvraag in de meeste gevallen altijd goedgekeurd op de Chinese markt! Let daarom goed op dat dit jou niet gaat overkomen. Het komt vaak voor bij grote welbekende merken zoals, Lacoste, Ralph Lauren en Balenciaga.

Ze proberen door met het namaken van het logo van onder andere bovengenoemde merken, mee te liften bij het maken van hun eigen kledingmerk. Hierdoor zijn ze al bekend door zo goed als hetzelfde logo te gebruiken. De verkoop van hun eigen kleding gaat vaak via sites als Ali Express etc.

Ze zijn uit op jouw succes!

Het merkbureau Chiever neemt als voorbeeld het welbekende merk Lacoste. De merkkapers hebben maar liefst zestig keer geprobeerd dit merk te kapen. De reden van al deze pogingen is omdat er namelijk drie Chinese karakters zijn die samen een gestileerde krokodil vormen. Iedereen kent het succes van Lacoste, daarom willen degenen die ook kleding willen verkopen, meeliften op de merkbekendheid van een groot merk als Lacoste. Gelukkig heeft Lacoste volgens Chiever dit in de meeste gevallen kunnen voorkomen. Het is wel echt aan te raden om uiterst alert te blijven op deze trucjes, en om dit tegen te gaan!

Laat het jou niet overkomen!

Via de website van rendement.nl kun jij deze merkkapers een stapje voor zijn, door hen niet te laten meeliften op jouw succes. Ook kun je ons gerust eens inschakelen om mee te denken over jouw logo en hoe je plagiaat tegengaat. Wij denken graag met je mee!

Geef een reactie