Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Massimo Dutti komt met een nieuw logo

Na het veelbesproken Zara logo, komt nu ook een andere grote Spaanse speler in de modewereld met een nieuw logo. Massimo Dutti. Zara en Massimo Dutti maken samen met Pull & Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home en Uterqüe deel uit van de grootste modegroep ter wereld, Inditex. Ook zo’n mooi logo laten ontwerpen? Neem dan contact met ons op!

Massimo Dutti logo

Massimo Dutti heeft ruim 855 winkels in 73 verschillende landen op de wereld met ruim 4.000 werknemers. De eerste winkel werd geopend in 1985. Het was een kledingwinkel met alleen kleding voor mannen. Tegenwoordig verkoopt Massimo Dutti mannenkleding en accessoires, vrouwenkleding, accessoires en cosmetica en hebben ze ook een kinderafdeling. Massimo Dutti staat op nummer vier binnen Inditex op basis van het aantal verkopen. In het eerste kwartaal van 2018 was er een omzet bij Massimo Dutti van €811 miljoen en in de tweede helft van 2018 was dit maar liefst €791 miljoen. Het merk staat bekend om zijn klassieke, moderne stijl en belichaamt de elegantie van de stedelijke, onafhankelijke en kosmopolitische vrouw en man. Het merk maakt gebruik van duurzame producten en er worden geen kinderhandjes ingezet om de kledingstukken in elkaar te zetten. Het is dan ook een merk die qua prijs in de hogere prijsklasse behoort.

Klassiek met een twist

Een nieuw logo dus. Het nieuwe logo is ontworpen voor de app van Massimo Dutti. Inditex is volop bezig al zijn merken te digitaliseren: tegen 2020 wil de Spaanse modeketen overal ter wereld online te koop zijn, ook in de markten waar het geen fysieke winkels heeft. Het klassieke logo heeft zich ontwikkeld tot een minimalistische cirkel omgeven door een M en D, de initialen van het merk. De M is gepresenteerd in een sans serif typografie en de D heeft zijn klassieke uiterlijk behouden. Het minimalisme zien we niet alleen terug in de rebranding van Massimo Dutti, maar ook van de grote, luxe modehuizen en Zara doen er aan mee. Het logo van Massimo Dutti daarentegen behoudt zijn klassieke uiterlijk met een nieuwe fris ontwerp.

Wat vind jij van het logo? Vind jij het een geslaagd of zie jij liever het oude logo online? Laat jouw mening achter in de comments!

 

Geef een antwoord