Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

De nieuwe huisstijl van de Clini Clowns

De Clini Clowns hebben een nieuwe huisstijl. Niet héél nieuw overigens, maar het is ons opgevallen dat niet iedereen de huisstijl van de Clini Clowns al kent! Vanaf 1 juni 2015 is de nieuwe huisstijl met het nieuwe logo in gebruik genomen.

Wees eens eerlijk, wist jij dat de Clini Clowns een nieuwe huisstijl hadden?

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuw logo

Bij een nieuwe huisstijl hoort een nieuw logo, niet alleen bij commerciële instellingen mét winstoogmerk. Maar ook bij goede doelen zonder winstoogmerk.

De Clini Clowns zijn niet alleen een speelse organisatie maar ook een professionele organisatie. Ook deze twee aspecten zie je terug in het logo. “Clini’ in het logo is handgeschreven. Waar “Clowns” dat niet is. Dit zorgt voor het speelse en tegelijkertijd professionele effect. Ook de ‘smile’ in de rode neus heeft te maken met het speelse aspect van het Clini Clowns logo.

De Clini Clowns slogan.

1+1=3 is de nieuwe slogan van het goede doel. Het gaat hier om de verbeeldingskracht. Dit zie je ook terug in het Clini Clowns logo. De organisatie communiceert met verschillende stakeholders en doelgroepen. Tot voor kort werden veel visuele middelen, ieder met een eigen uitstraling bedacht. Niet héél uniform dus. “Met onze nieuwe visuele identiteit zetten we daarin een grote stap voorwaarts en zorgen we voor een sterk en eenduidig merkbeeld. Het is een eerste stap op weg naar ons uiteindelijke doel: iedereen in Nederland een ‘magisch moment van een CliniClown laten ervaren of het belang ervan te laten inzien”, aldus Frouke Visscher van de Clini Clowns.

Iedereen kent CliniClowns van het werk in het ziekenhuis. Hoofd marketing, Frouke Visscher: “Dat zie je ook terug in het oude logo. We spelen echter al lang niet meer alléén in het ziekenhuis. Kinderen verblijven er tegenwoordig steeds korter. En daarom ontwikkelden we de afgelopen jaren nieuwe spelvormen die nog beter aansluiten bij de behoefte van het kind en zijn directe omgeving. Bij alles wat we maken, doen en zeggen, streven we naar een effect dat groter is dan de som der delen. Net als in het contact tussen clown en kind: een magisch moment. De magie die ontstaat vanuit oprecht, persoonlijk contact is de inspiratie voor de merkstijl en al onze communicatie.”

Clini Clowns bestaan 25 jaar

In 2017 vierden de Clini Clowns hun 25e verjaardag, op naar de volgende 25 als het aan ons ligt!

Geef een antwoord