Sans-serif

Aa

Serif

Aa

Font size

+ -

Line height

+ -
Light
Dark
Sepia

Huisstijl laten ontwerpen anno 2018

Het is 2018 – de shift van offline naar online wordt steeds serieuzer. Bedrijven zijn altijd al bezig geweest met adverteren, vindbaarheid, een positief merkimago, word of mouth reclame en meer klanten bedienen. Vooral offline. Een huisstijl laten ontwerpen voor een sterke website bestond 15 jaar geleden bijvoorbeeld niet!

Vroeger werd er gewerkt aan een positief merkimago en meer klanten door middel van:

  • Reclame in een bushokje
  • Korting bieden tijdens speciale tijden van het jaar (kerst is een populaire)
  • Tv reclame
  • Een glimlach bij het afrekenen

Anno 2018 is hier extreem veel veranderd, en toch ook weer niet. Bedrijven besteden steeds meer tijd en geld aan online adverteren, online vindbaarheid, online aanwezigheid en online word of mouth reclame.

De principes zijn hetzelfde gebleven, de middelen zijn een tikkeltje anders.

  • Social Media
  • Online adverteren
  • Een sterke website met een persoonlijke huisstijl

Dat laatste puntje is belangrijk. Een huisstijl is namelijk in zekere zin de kern van je bedrijf. Waarmee wordt jouw bedrijf geassocieerd en hoe wil je je positioneren? Deze vraag beantwoord je het beste door een sterke huisstijl te laten ontwerpen en een mooie website neer te zetten, zodat jouw ideale klant direct weet waar hij of zij mee te maken heeft.

Een huisstijl laten ontwerpen – een merk als persoon.

Het klinkt enorm cliché – “Wat als jouw merk een persoon was, wat voor persoon zou hij of zij zijn?”

Een merkpersoonlijkheid is een belangrijke zaak om te overwegen. Het heeft te maken met elk deel van jouw merkidentiteit. Merkpersoonlijkheid heeft een enorme invloed op jouw huisstijl! Als een persoonlijkheid niet is vastgesteld, krijgen klanten gemengde gevoelens en kunnen ze maar moeilijk een idee krijgen van waar het merk nu daadwerkelijk voor staat.

Je kunt zo diep gaan als je zelf wilt; is jouw merk een vrouw? Een man? Is hij slim? Wat lost hij op? Waaarvoor kunnen ze hem benaderen? Van welke kleur houdt hij? Is hij professioneel en formeel of juist lekker losjes en relaxed?

Zodra je je hebt voorgesteld wat voor soort persoon jouw merk zou zijn, kun je deze “persoonlijkheid” verwerken in een unieke huisstijl.

Een serieus miljardenbedrijf dat zich bezighoudt met financiële dienstverlening vraagt om een ander persoon dan een kleinere restaurantketen. Denk hier goed over na bij het laten ontwerpen van een huisstijl.

Wil jij ook een mooie huisstijl laten ontwerpen voor jouw bedrijf? Neem dan contact met ons op! Wij denken graag eens met je mee voor de perfecte oplossing voor jouw bedrijf.

 

Geef een reactie